logo klubu tkkf spartakus


Wymagania egzaminacyjne

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE  KYOKUSHIN KARATE DLA DZIECI I MŁODZIKÓW DO 14 LAT.

 

10.1 Kyu - pomarańczowy pas + 1 czerwony pagon

  1. Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa - sala, szatnia, ubiór itp. Strefy: jodan, chudan, gedan. Znaczenie słowa kiai - okrzyk.
  2. Pozycje: fudo - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: morote - tsuki (jodan, chudan, gedan).
  4. Kopnięcia: hiza - geri (chudan).
  5. Test sprawności:
    50 razy zaciskanie pięści.
    10 przysiadów: obciążone całe stopy, ręce dowolnie.
  • 10.2 Kyu - pomarańczowy pas + 2 czerwone pagony
  1. Teoria i komendy: pozycja seiza - siadanie i wstawanie, ukłony. Znaczenie słowa naura - powrót.
  2. Pozycje: zenkutsu - dachi.
  3. Uderzenia: uraken - shomen - uchi.
  4. Bloki: morote - gedan - barai.
  5. Kopnięcia: hiza - geri - chudan plus kiai.
  6. Renraku: krok w tył do zenkutsu - dachi z morote - gedan - barai/gedan barai i powrót do fudo - dachi
  7. Test sprawności:
    10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce dowolnie.
  • 10.3 Kyu - pomarańczowy pas + 3 czerwone pagony
  1. Teoria i komendy: znaczenie słowa karate oraz kara - pusty, te - ręka. Znaczenie słowa osu - akceptacja, pozdrowienie.
  2. Pozycje: heiko - dachi, yoi - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: seiken - tsuki, (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: gedan - barai.
  5. Kopnięcia: hiza - geri jodan plus kiai.
  6. Renraku: krok w tył do zenkutsu - dachi z morote - gedan - barai/gedan barai i powrót do fudo - dachi.
  7. Test sprawności:
    10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach.
  • 9.1 Kyu - pomarańczowy pas + 1 czerwony pagon + 1 niebieski pagon
  1. Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa. Liczenie po japońsku do 10.
  2. Pozycje: heisoku - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: oi - tsuki, (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: jodan - uke.
  5. Kopnięcia: mae - keage.
  6. Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu - dachi z oi - tsuki.
  7. Test sprawności:
    20 przysiadów - obciążone całe stopy, ręce zaplecione na karku, tułów pionowo.
    10 wahnięć w formie kołyski na brzuchu z leżenia przodem.
  • 9.2 Kyu - pomarańczowy pas + 2 czerwone pagony + 1 niebieski pagon
  1. Teoria i komendy: znaczenie słów sensei - nauczyciel, shihan - nauczyciel mistrz, sempai - starszy rangą.
  2. Pozycje: musubi - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: gyaku - tsuki (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: soto - uke.
  5. Kopnięcia: kin - geri.
  6. Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu - dachi z gyaku - tsuki
  7. Test sprawności:
    10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce zaplecione na karku, tułów prosty
    10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce zaplecione wokół kolan.
  • 9.3 Kyu - pomarańczowy pas + 3 czerwone pagony + 1 niebieski pagon
  1. Teoria i komendy: znaczenie słów kyoku-shin-kai.
  2. Pozycje: nekoashi - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: seiken - ago - uchi.
  4. Bloki: uchi - uke.
  5. Kopnięcia: mae - geri chudan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z oi - tsuki/ uke, obrót z gedan barai.
  7. Test sprawności:
    10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach.
    10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce po kątem 45° amortyzują pad w tył.
  • 8.1 Kyu - niebieski pas + 1 czerwony pagon
  1. Teoria i komendy: przysięga dojo.
  2. Pozycje: kokutsu - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: shuto - sakotsu - uchi - komi.
  4. Bloki: soto - keage.
  5. Kopnięcia: soto - keage.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z keri, obrót z morote gedan barai.
  7. Test sprawności:
    10 przewrotów w przód.
    60 sekund tzw. mostek w tył z leżenia na plecach.
  • 8.2 Kyu - niebieski pas + 2 czerwone pagony
  1. Teoria i komendy: nogare I - oddychanie
  2. Pozycje: moroashi - dachi, uchi - hachiji - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: shuto - sakotsu - uchi.
  4. Kopnięcia: uchi - keage.
  5. Renraku: krok w tył do zenkutsu - dachi z gedan - barai plus gyaku - tsuki i powrót do fudo - dachi.
  6. Test sprawności:
    10 przewrotów w tył.
    10 razy po 20 sekund rozciąganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo tzw. szpagat.
  • 8.3 Kyu - niebieski pas + 3 czerwone pagony
  1. Teoria i komendy:nogare II - oddychanie wykonywane odwrotnie.
  2. Pozycje: sanchin - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: shuto - ganmen - uchi.
  4. Kopnięcia: mae - geri jodan.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z uke plus gyaku - tsuki obrót z gedan barai.
  6. Kata: kihon kata I.
  7. Test sprawności:
    10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna.
    10 razy dotknąć głową podłogi poprzez skłon w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach.
  • 7.1 Kyu - niebieski pas + 1 czerwony pagon + żółty pagon
  1. Teoria i komendy: ibuki - oddychanie z 2 wydechami.
  2. Pozycje: kiba - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: uraken - sayu - uchi, uraken - hizo - uchi.
  4. Kopnięcia: kansetsu - geri.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w sanchin - dachi z tsuki/uchi/keri/uke, obrót poprzez przekrok.
  6. Kata: taikyoku I.
  7. Test sprawności:
    10 razy zamach nogą przechodząc do stania na rękach pod drabinkami.
  • 7.2 Kyu - niebieski pas + 2 czerwone pagony + żółty pagon
  1. Teoria i komendy: etykieta dojo.
  2. Pozycje: tsuruaschi - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: uraken - yoko - uchi j/ch.
  4. Kopnięcia: kakato - geri.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z mae - geri plus gyaku - tsuki obrót z morote gedan barai.
  6. Kata: taikyoku II.
  7. Test sprawności:
    60 sekund stanie na rękach pod drabinkami.
  • 7.3 Kyu - niebieski pas + 3 czerwone pagony + żółty pagon
  1. Teoria i komendy: historia Kyokushin Karate.
  2. Pozycje: kake - dachi.
  3. Uderzenia/cięcia: shuto - mawashi - uchi.
  4. Kopnięcia: yoko keage, ushiro - keage.
  5. Bloki: shuto - mawashi - uke.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu - dachi z shuto mawashi - uke obrót poprzez przekrok.
  7. Kata: sakugi I.
  8. Test sprawności:
    10 razy tzw. sprężynka czyli wymyk w przód z leżenia na plecach.
  • 6.1 Kyu - żółty pas + 1 czerwony pagon
  1. Teoria i komendy: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Masutatsu Oyama.
  2. Pozycje: pozycja walki.
  3. Uderzenia/cięcia: seiken - tate - tsuki j/ch/g.
  4. Kopnięcia: mawashi - geri gedan.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate - tsuki, obrót poprzez zakrok.
  6. Kumite: 5 minut system punktowy.
  7. Kata: sakugi II.
  8. Test sprawności:
    10 razy tzw. scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach.
    60 sekund tzw. szpagat w bok na piętach.
  • 6.2 Kyu - żółty pas + 2 czerwone pagony
  1. Teoria i komendy: siedziba Światowej Organizacji i lider Kancho Shokei Matsui. Siedziby Europejskiej i Polskiej Organizacji, liderzy.
  2. Pozycje: krok dostawny w pozycji walki.
  3. Uderzenia/cięcia: tetsui - hizo - uchi, tetsui - yoko - uchi j/ch/g
  4. Kopnięcia: mawashi - geri chudan.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z mae - keage/yoko - keage/ soto -keage plus gyaku - tsuki obrót.
  6. Kumite: 10 minut system punktowy.
  7. Kata: taikyoku III.
  8. Test sprawności:
    10 przeskoków przez klęczącego na kolanach i rękach partnera z pozycji w przysiadzie, obrót.
  • 6.3 Kyu - żółty pas + 3 czerwone pagony
  1. Teoria i komendy: wyniki Polaków na MŚ i ME.
  2. Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki.
  3. Uderzenia/cięcia: tetsui - kome - kami - uchi, urken - shita - tsuki.
  4. Bloki: osae - uke.
  5. Kopnięcia: mawashi - geri jodan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z kin - geri/mae - geri/ mawashi - geri plus gyaku - tsuki obrót.
  7. Kumite: 15 minut system punktowy.
  8. Kata: pinan I.
  9. Test sprawności:
    10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz.
  • 5.1 Kyu - żółty pas + 1 czerwony pagon + zielony pagon
  1. Teoria i komendy: znajomość podstawowych słów ze słownika sino - japońskiego.
  2. Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki.
  3. Uderzenia/cięcia: seiken - mawashi - uchi.
  4. Bloki: morote - uke.
  5. Kopnięcia: yoko - geri chudan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae - geri/ mawashi - geri/yoko - geri plus gyaku tate - tsuki obrót.
  7. Kumite: 20 minut system punktowy.
  8. Kata: pinan II.
  9. Test sprawności:
    10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach.
  • 5.2 Kyu - żółty pas + 2 czerwone pagony + zielony pagon
  1. Teoria i komendy: komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate.
  2. Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai.
  3. Uderzenia/cięcia: gohon - nukite.
  4. Bloki: uchi - uke i gedan - barai.
  5. Kopnięcia: ushiro - geri chudan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate - tsuki plus gyaku - tate - tsuki, obrót.
  7. Kumite: 25 minut system punktowy.
  8. Kata: sakugi III.
  9. Test sprawności:
    10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu.
  • 5.3 Kyu - żółty pas + 3 czerwone pagony + zielony pagon
  1. Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate.
  2. Pozycje: tzw. walka z cieniem.
  3. Uderzenia/cięcia: nukite ippon/nihon/yonhon.
  4. Bloki: juji - uke j/g.
  5. Kopnięcia: yoko - geri jodan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate - tsuki plus gyaku - tate - tsuki plus mae - geri/mawashi - geri/yoko - geri, obrót podnosząc ręce.
  7. Kumite: 30 minut system punktowy.
  8. Kata: pinan III, kihon kata II, sanchin kata.
  9. Test sprawności:
    próba przejścia na rękach w szerz sali, elementy samoobrony.

 

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE  KYOKUSHIN KARATE DLA OSÓB DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY POWYŻEJ 14 ROKU ŻYCIA

 

  • 10 kyu -biały pas (minimum jeden miesiąc treningu)
    1. Zasady noszenia kyokushin karategi i wiązania obi.
    2. Znaczenie słowa kyoku - shin - kai oraz znajomości etykiety dojo i przysięgi dojo.
    3. Liczenie po japońsku do 10.
    4. Pozycje: fudo - dachi, yoi - dachi, uchi - hachi - ji - dachi, haisoku - dachi, zenkutsu - dachi.
    5. Uderzenia: morote - tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken - tsuki (jodan, chudan, gedan)
    6. Bloki: seiken - jodan - uke, seiken - gedan - barai, kake - wake - uke.
    7. Kopnięcia: hiza - geri, kin - geri, mae - keage.
    8. Kumite: poruszanie się w pozycji walki krokiem dostawnym.
    9. Z aktywnej pozycji heiko - dachi (yoi - dachi) przejść do zenkutsu dachi i wykonać techniki: morote - tsuki ( jodan, chudan, gedan ), seiken - gedan - barai, kake - wake - uke, hiza - geri, kin - geri. Uwzględnić stronę lewą (hidari) oraz prawą (migi), stosować okrzyk (kiai).
    • 9 Kyu - biały pas z błękitnym pagonem (minimum 2 kolejne miesiące treningu)
    1. Historia kyokushin karate.
    2. Pozycje: musubi - dachi, sanchin - dachi.
    3. Uderzenia: seiken - ago - uchi, seiken - gyaku - tsuki, seiken - oi - tsuki ( jodan, chudan, gedan ), seiken - chudan - mawashi - tsuki, seiken - tate - tsuki ( jodan, chudan, gedan ).
    4. Bloki: seiken - chudan - soto - uke.
    5. Kopnięcia: mae - geri - chudan (chusoku).
    6. Kata: kihon - no - kata sono - ichi.
    7. Oddychanie: nogare.
    8. Ippon - kumite: /1.1/ tori ( atakujący ); jodan - tsuki, uke ( broniacy się ): jodan - uke plus kontra chudan - gyaku - tsuki ( w zenkutsu - dachi ).
    9. Jiyu - ippon - kumite: /1.2/ atakujacy : jodan - tsuki, broniący się : jodan - uke plus kontra seiken - chudan - mawashi - tsuki (w kumite dachi).
    10. Jiyu - ippon - kumite ( samoobrona ): /1.3/ atakujący wykonuje atak ręką, broniący się wykonuje jodan - uke plus jodan - gyaku - tsuki i hiza - geri ( w kumite dachi ).
    11. Test kondycyjny:
      20 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach.
      10 ugięć ramion w podporze przodem na palcach i kolanach.
      20 skłonów w przód z leżenia na plecach.
    12. Test poruszania się w pozycjach sanchin - dachi i zenkutsu - dachi stosując techniki zawarte w kihon - no - kata.
    • 8 Kyu - błękitny pas (minimum 3 kolejne miesiące treningu)
    1. Pozycje: kokutsu - dachi, kiba - dachi.
    2. Uderzenia i cięcia: uraken - shomen - uchi, seiken - shita - tsuki, jun -tsuki ( jodan, chudan, gedan ), shuto - sakotsu - uchi, shuto - uchi - komi.
    3. Bloki: seiken - chudan - uchi - uke.
    4. Kopnięcia: mawashi - geri - gedan ( haisoku, chusoku ), yoko - keage ( sokuto ).
    5. Kata: taikyoku sono - ichi i sono - ni.
    6. Ippon kumite: /2.1/ atakujący wykonuje chudan - tsuki, broniący się soto - uke plus kontra chudan - gyaku - tsuki (w zenkutsu - dachi).
    7. Jiyu - ippon - kumite: /2.2/ atakujący wykonuje seiken - chudan - tsuki, broniący się soto - uke plus seiken - shita - tsuki i gedan - mawashi - geri ( w kumite dachi ).
    8. Jiyu - ippon - kumite ( samoobrona ): /2.3/ atakujący wykonuje chudan - tsuki, broniący się soto - uke plus seiken - tate - tsuki i hiza - geri ( w kumite - dachi ).
    9. Jiyu - kumite: wolna walka pod kątem zawodów.
    10. Test kondycyjny:
      25 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach.
      15 ugięć ramion w podporze na palcach i kolanach.
      25 skłonów w przód z leżenia na plecach.
    11. Test poruszania się w pozycjach kokutsu - dachi i kiba - dachi stosując techniki zawarte w kihon - no - kata.
    • 7 Kyu - błękitny pas z żółtym pagonem ( minimum 3 kolejne miesiące treningu )
    1. Pozycje: neko - ashi - dachi.
    2. Uderzenia i cięcia: tettsui - oroshi - ganmen - uchi, tettsui - kome - kami - uchi, tettsui - hizo - uchi, tettsui - yoko - uchi ( jodan, chudan, gedan ), shuto - ganmen - uchi, shuto - hizo uchi.
    3. Bloki: seiken - juji - uke ( jodan, gedan ) shuto - mawashi - uke.
    4. Kopnięcia: teisoku - mawashi -soto - keage, haisoku - mawashi - uchi - keage, mawashi - geri - chudan ( haisoku, chusoku ), kansetsu - geri.
    5. Kata: taikyoku sono - san, pinan sono ichi.
    6. Sanbon kumite: atakujący wykonuje trzy kroki w zenkutsu dachi atakując kolejno jodan - tsuki, chudan - tsuki, gedan - tsuki, broniacy cofając się wykonuje trzy kroki z kolejno jodan - uke, soto - uke, gedan - barai plus kontruje chudan- gyaku - tsuki i wykonuje gedan barai.
    7. Oddychanie: nogare i ibuki ( san - kai ).
    8. Ippon - kumite: /3.1/ atakujacy wykonuje jodan - tsuki, broniący się uchi - uke i uraken - shomen - uchi (w zenkutsu - dachi ).
    9. Jiyu - ippon - kumite: /3.2/ atakujacy wykonuje jodan - tsuki, broniący się uchi - uke oraz kontruje technikami uraken - shita - tsuki, seiken - chudan - mawashi - tsuki i mawashi - geri - gedan (w kumite - dachi).
    10. Jiyu - ippon - kumite (samoobrona ): /3.3/ atakujący wykonuje seiken - jodan - tsuki, broniący się seiken - uchi - uke i kontruje uraken - shomen - uchi, uraken - shita - tsuki i hiza - geri ( w kumite - dachi).
    11. Jiyu - kumite: randori.
    12. Test kondycyjny:
      30 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach.
      20 ugięć ramion w podporze przodem na palcach i kolanach.
      30 skłonów w przód w leżeniu na plecach.
    13. Test poruszania się w pozycjach : zenkutsu - dachi, kiba - dachi, kokutsu - dachi i neko - ashi - dachi stosując techniki zawarte w kihon - no - kata.
    • 6 Kyu - żółty pas ( minimum 4 kolejne miesiące treningu )
    1. Pozycje: tsuru - ashi - dachi.
    2. Uderzenia i cięcia: uraken - sayu - uchi, uraken - mawashi -uchi, uraken - hizo - uchi, uraken - ganmen - oroshi - uchi, shuto - jodan - uchi - uchi, ni - hon - nukite ( me - tsuki ), jon - hon -nukite (jodan, chudan ), hiji, jodan i chudan - ate.
    3. Bloki: morote - chudan - uchi - uke, seiken - uchi - uke / gedan - barai.
    4. Kopnięcia: yoko - geri - chudan, ushiro - geri - chudan.
    5. Kata: pinan sono - ni.
    6. Renraku: a - atakujący : mae - geri - chudan i chudan - gyaku - tsuki. b - broniacy się : soto - uke, gedan - barai i chudan - gyaku - tsuki.
    7. Ippon kumite: /4.1/ atakujący migi - jodan - tsuki i chudan - gyaku - tsuki, broniący się : hidari - uchi - uke, soto - uke i gedan - barai kontrując gyaku - shuto - sakotsu - uchi ( w zenkutsu - dachi ).
    8. Jiyu - ippon - kumite: /4.2/ atakujacy migi - jodan - tsuki i chudan - gyaku - tsuki, broniący się : hidari - uchi - uke, soto - uke, gedan - barai kontrując mae - geri, chudan - mawashi - tsuki i chudan - mawashi - geri (w kumite - dachi).
    9. Jiyu - ippon - kumite: /4.3/ I kyokushin - kumite : atakujący migi zenkutsu - dachi i migi - jodan - tsuki, hidari - chudan - tsuki, broniący się hidari - uchi - uke, hidari - soto - uke , hidari - gedan - barai, neko - ashi - dachi, hidari - mae - geri - chudan, migi - shuto - sakotsu - uchi, morote - tensho - kubi, hiza - grei, morote - shotei ( w kumite dachi ).
    10. Jiyu - kumite: 10 x 2 min.
    11. Test kondycyjny:
      50 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach.
      30 ugięć ramion w podporze przodem na 5 palcach.
      20 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach.
      40 skłonów w przód w leżeniu na plecach.
    12. Test poruszania się w pozycjach : zenkutsu - dachi, kiba - dachi, kokutsu - dachi, neko - ashi - dachi i tsuru - ashi - dachi stosując techniki zawarte w kihon - no - kata.
    • 5 Kyu - żółty pas z zielonym pagonem ( minimum 4 kolejne miesiące treningu )
    1. Pozycje: moro - ashi - dachi.
    2. Uderzenia cięcia: shotei - uchi ( jodan, chudan , gedan ), hiji - age - ate - jodan.
    3. Bloki: shotei - uke ( jodan, chudan, gedan ), mae - mawashi - uke.
    4. Kopnięcia: ushiro - geri - chudan wykonane trzema metodami : a - przekrok z obrotem, b - obrót z miejsca, c - poprzez zakrok,
    5. Kata: pinan sono - san.
    6. Kombinacje: mae - geri - chudan, yoko - geri - chudan, ushiro - geri - chudan, chudan - gyaku - tsuki
    7. Oddychanie: ibuki i nogare wykonywane w sanchin - dachi z morote - uke i gyaku - tsuki.
    8. Ippon - kumite: /5.1/ atak : migi - mae - geri - chudan, obrona : hidari - shotei - uke - gedan i kontra hidari - mae - geri - chudan i migi - gyaku - tsuki - jodan ( w kumite - dachi ).
    9. Jiyu - ippon - kumite: /5.2/ atak : migi - mae - geri - chudan, obrona : hidari - shotei -uke - gedan kontra hidari - mae - geri - chudan, migi - chudan - gyaku - tsuki i migi - mawashi - geri - gedan ( w kumite - dachi ).
    10. Jiyu - ippon - kumite: /5.3/ II kyokushin - kumite : atak : migi - mae - geri - chudan, obrona : hidari - shotei - uke - gedan , kontra hidari - mae - geri - chudan, migi - gyaku - tate - tsuki- jodan, o soto - gari , migi - gedan - tsuki ( w kumite -dachi ). II kyokushin - kumite (stara wersja): atak migi - mae - geri - chudan, obrona: neko - ashi - dachi, hidari - shotei - uke, hidari - chudan - mae - geri, migi - tate - tsuki - jodan, nihon - tensho - kubi, migi - hiza - geri, morote - shotei.
    11. Jiyu - kumite: 12 x 2 min.
    12. Test kondycyjny:
      70 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach.
      40 ugięć ramion w podporze przodem na 5 palcach .
      30 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach.
      50 skłonów w przód z leżenia na plecach.
    13. Test poruszania się w pozycji moro - ashi - dachi stosując techniki z kihon - no - kata.
    • 4 Kyu - zielony pas ( minimum 6 kolejnych miesięcy treningu )
    1. Pozycje: heiko - dachi, kake - dachi.
    2. Pozycje w formie kata: lewa i prawa pozycja początek aktywnej pozycji heiko -dachi. Pozycja zenkutsu - dachi, kokutsu - dachi, sanchin - dachi, neko - ashi - dachi, kiba - dachi, moro - ashi - dachi, kake - dachi i tsuru - ashi - dachi.
    3. Uderzenia i cięcia: 5 wariantów shuto w sanchin - dachi w kombinacji : shuto - sakotsu - uchi, ganmen - uchi, uchi - komi, hizo - uchi i uchi - uchi.
    4. Bloki: 6 bloków w różnych pozycjach. Blok shuto - jodan - kake - uke, shuto - jodan - uke,shuto - chudan - soto - uke , shuto - chudan - uchi - uke, shuto - gedan - barai i shuto - mae - mawashi - uke.
    5. Kopnięcia: yoko - geri - jodan, mawashi - geri - jodan ( chusoku i haisoku ), ushiro - geri - jodan.
    6. Kata: sanchin - no - kata.
    7. Jiyu - ippon - kumite: III Kyokushin - kumite : atak migi zenkutsu - dachi, migi - jodan - oi - tsutki, obrona : hidari - uchi - uke, hidari - tensho, migi - uraken - shomen - uchi, przekrok, hidari - yoko - geri - chudan, migi - tate - tsuki - jodan.
    8. Jiyu - kumite: 15 x 2 min. oceniając : siłę, kondycję, rozciągnięcie, odporność, ducha walki i dyscyplinę.
    9. Test kondycyjny:
      30 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach.
      70 skłonów w przód z leżenia na plecach.
      10 przeskoków nad partnerem.
      10 przeskoków przez własny pas w przód i w tył.
    • 3 Kyu - zielony pas z brązowym pagonem ( minimum 6 miesięcy treningu )
    1. Pozycja: shiko - dachi.
    2. Uderzenia i cięcia: 6 uderzeń łokciem w pozycji kiba - dachi w kombinacji : chudan - hiji - ate, chudan - mae - hiji - ate, jodan - mae - hiji - ate, jodan - age - hiji - ate, oroshi - hiji - ate i ushiro -hiji - ate.
    3. Bloki: 8 wariantów shuto w pozycji sanchin - dachi w kombinacji : shuto - jodan - kake - uke, shuto - jodan - uke, shuto - chudan - soto - uke, shuto - chudan - uchi - uke, shuto - mae - gedan - barai, shuto - mae - mawashi - uke, shuto - juji - jodan - uke i shuto - juji -gedan - uke.
    4. Kopnięcia: mae - kakato - geri ( jodan, chudan, gedan ), ago - jodan - geri.
    5. Kata: pinan sono - yon, kihon - kata sono - ni.
    6. Yakusoku - ippon - kumite: atakujący (tori) informuje jaki atak wykona, broniący się (uke) musi przygotować obronę i kontrę z kiai.
    7. Jiyu - ippon - kumite: IV kyokushin - kumite : atak: hidari - zenkutsu - dachi, hidari - seiken - chudan - tsuki, obrona: hidari - soto - uke, cofnięcie nogi wykrocznej , migi - mawashi - geri - chudan, musubi - dachi, hidari - mawashi - geri - chudan, migi - jodan - tsuki.
    8. Jiyu - kumite: 20 x 2 min.
    9. Test kondycyjny:
      50 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach.
      100 skłonów w przód z leżenia na plecach.
      15 przeskoków nad partnerem.
      15 przeskoków nad pasem trzymanym oburącz.
    10. Test poruszania się w różnych pozycjach stosując techniki z kihon - no - kata.
    11. Wiedza na temat Polskiego Związku Karate i Komisji Kyokushin.
      Uwaga : zawodnicy posiadający 3 Kyu oraz ukończone 18 lat mogą startować we zawodach Kyokushin rangi Mistrzostw Polski.
    • 2 Kyu - brązowy pas ( minimum 8 miesięcy treningu )
    1. Uderzenia i cięcia: hiraken tsuki ( jodan, chudan ), hiraken - oroshi - uchi, hiraken - mawashi - uchi, haishu ( jodan, chudan ), age - jodan - tsuki.
    2. Bloki: koken - uke (jodan, chudan, gedan ).
    3. Kopnięcia: tobi - nidan - geri, tobi - gyaku - mae - geri, tobi - oi - mae - geri.
    4. Kata: pinan sono - go, geksai - dai.
    5. Renraku: lewa pozycja renraku.Rozpoczęcie poprzez hidari - gedan - barai następnie seiken - ago - uchi, seiken - gyaku - tsuki, mae - geri, mawashi - geri, hidari - gedan - barai i gyaku - tsuki.
    6. Jiyu - ippon - kumite : V kyokushin - kumite: atak migi - zenkutsu - dachi, migi - jodan - tsuki, obrona : hidari - uchi - uke, lewą dłonią tensho od góry, prawą chwyt od dołu , lewą stopę przesunąć do prawej, migi - kansetsu - geri na nogę wykroczną ( partner klęka odwracając się tyłem ) , obrót i hidari - ushiro - geri.
    7. Jiyu - kumite: 25 x 2 min.
    8. Test kondycyjny:
      60 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach.
      20 ugięć ramion w podporze przodem na palcach.
      100 skłonów w przód zleżenia na plecach ze skrętami do kolan.
      20 przeskoków nad partnerem.
      20 przeskoków nad pasem trzymanym oburącz.
    9. Ukemi - waza: pada w bok raz na prawo raz na lewo. Karate - ne - waza.
    10. Znajomość przepisów Walki Sportowej Kyokushin.
    • 1 Kyu - brązowy pas z czarnym pagonem ( minimum 12 kolejnych miesięcy )
    1. Uderzenia i cięcia: ryuto - ken - tsuki ( jodan, chudan ), naka - yubi - ippon - ken ( jodan, chudan ), oya - yubi - ken ( jodan, chudan ), atama - tsuki ( mae, yoko, ushiro ).
    2. Bloki: kake - uke - jodan, haito - uchi - uke.
    3. Kopnięcia: jodan - uchi - haisoku - geri, oroshi - uchi - kakato - geri, oroshi - soto - kakato - geri, tobi - yoko - geri.
    4. Kata: yantsu, tsuki - no - kata.
    5. Renraku: lewa pozycja renraku. a - poruszanie się atakując : oi - tsuki, gyaku - tsuki, oi - tsuki i shita - tsuki. b - poruszanie się atakując : oi - mawashi i geri, oi - tsuki, gyaku - tsuki, gyaku - mawashi - geri i gedan - barai.
    6. Tachi - waza ( rzuty ): o - soto - gari, o - uchi - gari, de - ashi - barai, o - goshi i seoi - nage.
    7. Jiyu - ippon - kumite: VI kyokushin - kumite : atak: migi - yoko - geri i staje w sanchin - dachi 45 stopni, obrona: migi - gedan - barai, cofnięcie lewej stopy, hidari - kin - geri , migi - tate - tsuki - jodan.
    8. Jiyu - kumite: 30 x 2 min.
    9. Tameshiwari: seiken - tsuki, shuto - sakotsu - uchi i keri.
    10. Test kondycyjny:
      70 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach.
      20 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach.
      100 skłonów w przód z podwójnym skrętem leżąc na plecach.
      25 przeskoków nad partnerem.
      30 przeskoków z pasem trzymanym oburącz.
    11. Dobra znajomość słownictwa japońskiego stosowanego w kyokushin